یک عدد مهسوک هستم.

همه روزمره من

یک عدد مهسوک هستم.

همه روزمره من

کارشناسی ارشد بدون کنکور؛ دروغ یا واقعیت

يكشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۳۰ ب.ظ
پذیرش در مقطع کارشناسی مدت زیادیه که به صورت بدون کنکور هم انجام میشه. اما این موضوع در مقطع کارشناسی ارشد تقریبا بی معنیه. البته که خیلی ها با همین عنوان کارشناسی ارشد بدون کنکور تبلیغ میکنن و بعضی داوطلبان بی اطلاع هم در اثر همین تبلیغات هزینه و زمان زیادی از دست میدن!
یکی از متداول ترین نوع این تبلیغات پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور هست. موضوع خیلی جدیه و موسسات زیادی که در واقع کلاسهای آمادگی کنکور ارشد پیام نور برگزار میکنن، با عنوان کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور دانشجو جذب میکنن. تا جایی که در بهمن ماه گذشته دانشگاه پیام نور اطلاعیه ای صادر کرد و در این مورد به داوطلبان هشدار داد. (میتونید متن اطلاعیه رو اینجا ببینید.)
البته که امکان پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد وجود داره. اما این اتفاق بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان میفته. میتونید متن آیین نامه کارشناسی ارشد بدون کنکور رو اینجا ببینید. بر اساس این آیین نامه در واقع کسانی که دارای رتبه برتر در مقطع کارشناسی ارشد هستن میتونن در فراخوان های بدون آزمون استعدادهای درخشان شرکت کنند. البته که دانشگاه آزاد هم مشابه همین فراخوان رو داره.
اما مشخصه که پذیرش ارشد بدون کنکور بر اساس این آیین نامه مختص همه داوطلبان نیست و ضمن این که در دانشگاه های سراسری بدون هزینه هست.
بنابراین خیلی باید دقت کنیم که بخاطر تحصیل آسون و بدون کنکور، گیر موسسات جعلی نیفتیم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۶
مهسوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی