یک عدد مهسوک هستم.

همه روزمره من

یک عدد مهسوک هستم.

همه روزمره من

منابع کنکور دکتری را چطور بشناسیم؟

دوشنبه, ۲۷ دی ۱۴۰۰، ۰۸:۴۹ ب.ظ

اولین قدم در مسیر موفقیت در کنکور دکتری، شناخت منابع است. تا منابع صحیح را نشناسید، نمیتوانید در ازمون دکتری موفق شوید. البته شاید لازم است اول با کمک مشاوره انتخاب رشته دکتری، رشته مورد نظر خود را پیدا کنید:

https://phdtest.ir/1391/03/%D8%AA%D9%88%D8%B5%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C/

اما به هر حال برای موفقیت در آزمون کتبی لازم است منابع ازمون دکتری را هم به خوبی شناسایی کنید. در ادامه روش شناخت منابع گفته شده است:

ضرایب دروس عمومی و تخصصی کنکور دکتری

به گزارش ساعدنیوز، آزمون دکتری تخصصی وزارت علوم چند سرفصل اصلی دارد: 1- دروس تخصصی (شامل دروس در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد)؛ 2- دروس عمومی (شامل زبان عمومی و استعداد تحصیلی)

همه داوطلبان کنکور دکتری در رشته های مختلف امتحانی لازم است هم منابع تخصصی رشته خودشان را بخوانند و هم به منابع زبان دکتری و استعداد تحصیلی را مطالعه کنند.

براساس اعلام سازمان سنجش، دروس امتحانی هر یک از رشته های امتحانی آزمون دکتری شامل زبان دکتری، استعداد تحصیلی و نیز دروس تخصصی خواهد بود. هر یک از دروس عمومی در این آزمون ضریب 1 و دروس تخصصی ضریب 4 خواهند داشت.

منابع آزمون دکتری را چگونه می توان شناسایی کرد؟

با ادغام کنکور دکتری سراسری و دانشگاه ازاد کار داوطلبان مقطع دکترا برای شناسایی منابع آزمون دکتری کمی ساده شده است؛ چرا که لازم نیست برای دو آزمون جدا از هم دنبال منابع باشند؛ چون قرار است تنها در یک امتحان که سازمان سنجش برگزار می کند، شرکت کنند.

گرچه منابع کنکور دکتری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نمی شود، اما این به معنای نبود امکان شناخت این منابع نیست. راه های مختلفی در ادامه معرفی خواهد شد که می تواند در شناسایی منابع موثر باشد.

یادتان باشد که سازمان سنجش سرفصل های منابع آزمون را اعلام می کند که خودش کمک بزرگی است. بنابراین، شما یک سری سرفصل دارید که لازم است بهترین کتاب ها و جزوات را برایشان انتخاب کنید.

  • بررسی سوالات آزمون های گذشته

  • رتبه های برتر سال های پیش کنکور دکترا

  • دانشجویان دکتری

  • جستجو در اینترنت

  • جزوات و کتاب های موسسات کنکور

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۲۷
مهسوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی