یک عدد مهسوک هستم.

همه روزمره من

یک عدد مهسوک هستم.

همه روزمره من

تعویق کنکور دکتری ۱۴۰۱ کنسل است!

پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴ ب.ظ

سخنگوی سازمان سنجش گفت که هیچ پیگیری برای تعویق آزمون دکتری 1401 صورت نگرفته و کنکور دکتری در تاریخ مقرر برگزار می شود.

کنکور دکتری 1401 به تعویق نخواهد افتاد!

زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱ ششم اسفندماه اعلام شده است. اما پیک ششم کرونا ممکن بود کنکور دکتری را به تعویق بیندازد. خیلی از داوطلبان با امید به تغییر تاریخ کنکور پیگیر کمپین ها هستند و دست از مطالعه برداشته اند؛ اتفاقی که سال گذشته هم باعث شد خیلی از داوطلبان از مطالعه و جمع بندی آزمون دکتری 1400 جا بمانند.

پارسال هم که اسفندماه کرونای انگلیسی آمد، اگر چه شرایط سخت نبود، عده ای به دنبال تعویق آزمون ۱۴۰۰ بودند اما نتیجه ای حاصل نشد.

امروز هم رییس سازمان سنجش بالاخره خبری در این باره به داوطلبان داد. رییس سازمان سنجش تاکید کرده که هیچ مسئولی از آموزش عالی پیگیر تعویق کنکور دکتری ۱۴۰۱ نیست؛ بنابراین آزمون دکتری در زمان خودش برگزار می شود.

تعویق آزمون دکتری ۱۴۰۱

رئیس سازمان سنجش گفته است که:

اگر این تعداد از داوطلبان را بر ۳۰ استان برگزار کننده کشور تقسیم کنیم بنابراین شرکت کنندگان در هر استان عدد قابل توجهی نیست حضور آنها در حوزه های امتحانی نگران کننده باشد.

آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با رعایت تمامی پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در حوزه های امتحانی برگزار خواهد شد و جای نگرانی برای داوطلبان وجود ندارد.

در حال حاضر مسیر برگزاری آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دنبال می شود بخش عمده ای از کارها نیز انجام شده و حوزه های برگزاری آزمون نیز فعال هستند. بنابراین مشکل خاصی برای برگزاری این آزمون نداریم و خوشبختانه پروتکل های بهداشتی نیز در چارچوب قابل قبول رعایت می شوند.

چرا برگزاری کنکور دکتری در زمان مقرر خوب است؟

گرچه برخی داوطلبان به دنبال تعویق دکتری 1401 هستند، عده ای دیگر هم به این موضوع معترضند و می خواهند کنکور دکتری همان 6 اسفند برگزار شود. استدلال مخالفان تعویق هم این است که ماه ها برای مطالعه زحمت کشیده اند و برنامه ریزی کرده اند و تعویق کنکور به ضررشان تمام خواهد شد. چون هم برنامه ریزی شان به هم میخورد و هم از مطالعه خسته خواهند شد.

برخی دیگر هم هستند که برنامه ریزی کرده اند که بعد از ششم اسفند، برای مصاحبه آزمون دکتری آماده شوند و علاقه ای ندارند که همچنان وقت خود را صرف مطالعه برای آزمون کتبی بکنند.

همچنین در سال 99 وقتی کنکور دکتری به عقب افتاد، در مردادماه که فصل گرمی است کنکور برگزار شد. به خاطر احتمال افزایش شیوع کرونا، حوزه های امتحانی از وسایل سرمایشی استفاده نکردند و حسابی داوطلبان در جلسه کنکور اذیت شدند.

آن طرف قضیه هم مسئولین سازمان سنجش موافق برگزاری کنکور دکتری با تعویق هستند.

البته شاید صحبت های رییس سازمان سنجش خیلی هم بیراه نباشد. بالاخره بعد از برگزاری کنکور دکتری، باید نتایج آزمون دکتری 1401 اعلام شود و بعد هم انتخاب رشته دکتری 1401 شروع خواهد شد.

سازمان سنجش باید فرصت کافی برای این موضوع داشته باشد.

ضمن این که فرایند برگزاری مصاحبه های دکتری هم به خودی خود زمان بر است. سال 1399 که کنکور دکتری بارها به تعویق افتاد، مصاحبه های دکتری بسیار فشرده برگزار شد و داوطلبان این آزمون خیلی اذیت شدند.

داوطلبان دکتری 1401 به فکر تعویق نباشند!

تا این جای کار به نظر میرسد تعویق کنکور دکتری ۱۴۰۱ کنسل است و قرار است کنکور همان ششم اسفند برگزار شود.

اما یک تجربه مهم:

در سال ۱۴۰۰ خیلی از داوطلبان با فکر تعویق روزهای آخر خوب درس نخواندند

عده ای دیگر هم با تمرکز بر تغییر زمان ازمون دکتری و پیگیری برای تعویق فرصت را از دست دادند

هر دو گروه در نهایت با برگزاری کنکور دکتری در موعد مقرر و عدم تعویق آزمون دکترا متضرر شدند. پس حسابی درس بخوانید و از آن غافل نشوید!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۲۱
مهسوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی