یک عدد مهسوک هستم.

همه روزمره من

یک عدد مهسوک هستم.

همه روزمره من

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

در صورتی که به کیفیت خرید خود اهمیت می‎دهید و می‌خواهید کانکسی را تهیه کنید که سال‌های سال برای شما کار کند و البته اگر دوست دارید که از استفاده از سازه پیش‌ساخته خود لذت ببرید، قطعا کانکس سپهرخاوران بهترین گزینه پیش روی شما است. اگر قصد خرید ویلای پیش ساخته، کانتینر، کانکس نگهبانی، کانکس سرویس بهداشتی، حمام پیش ساخته و کانکس امدادی دارید و یا به دنبال یک کانکس سفارشی هستید، کافی است به سایت کانکس سپهر خاوران به نشانی https://sepehrconex.ir سری بزنید و از محصولات و مدل‎های متنوع شرکت مطلع شوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۹ ، ۲۰:۳۸
مهسوک
  • عدم نیاز به جابجایی به شهرهای دیگر

بزرگترین مزیت برگزاری مصاحبه‌ها به صورت مجازی، بی‌نیازی از جابجایی بین شهرها و دانشگاه‌های مختلف است. در سالهای گذشته، مسافرت و جابجایی برای حضور در مصاحبه دانشگاه های مختلف یکی از بزرگترین مشکلات داوطلبان، به ویژه داوطلبان دختر بود. با برگزاری مجازی مصاحبه‌ها دیگر نگرانی‌ای در این مورد وجود نخواهد داشت. اگر مصاحبه‌ها به صورت حضوری بود میبایست داوطلبان با زدن ماسک و با طی مسافت های طولانی به محل برگزاری مصاحبه ها می رفتند. اما اکنون داوطلب می تواند به راحتی در منزل خود بماند و مصاحبه خود را به پایان برساند.

  • عدم تداخل مصاحبه دانشگاه‌ ها با یکدیگر

یکی دیگر از مشکلاتی که در سالهای گذشته باعث آزار داوطلبان کنکور دکتری بود، همزمانی مصاحبه‌ها در دو دانشگاه مختلف بود که با توجه به این که گاهی این دانشگاه‌ها در دو شهر مختلف بودند، داوطلبان با مشکلات جدی مواجه می شدند. حتی گاهی در ظاهر تداخلی وجود نداشت و مصاحبه ها در دو روز بود اما با توجه به پشت سر هم بودن این دو روز یا امکان سفر از این شهر به آن شهر وجود نداشت و یا اگر هم امکان پذیر بود، انجام آن بسیار سخت بود.

برگزاری مصاحبه‌ دکتری مجازی باعث می شود تا دیگر با مسئله‌ای به نام تداخل مصاحبه‌ها روبرو نباشیم و به سادگی بتوانیم حتی در یک روز، در چندین دانشگاه مصاحبه شویم.

 

  • امکان شرکت در مصاحبه‌های بیشتر

در سالهای قبل با توجه به دشواری رفت‌و‌آمد بین شهرهای مختلف و حتی سختی شرکت در مصاحبه دانشگاه های مختلف در یک شهر، داوطلبان مقاصد خود را محدود می کردند و سعی می کردند در مصاحبه دانشگاه‌هایی شرکت کنند که امکان قبولی بیشتری داشته باشند. امسال اما نیازی به انتخاب و محدود کردن دانشگاه‌ها نیست. هر داوطلب می تواند حتی در مصاحبه همه دانشگاه‌ها شرکت کند و در همه گزینه‌های ممکن بخت خود را بیازماید.

  • مشکل با پاسخگویی تلفنی دانشگاه‌ها

یکی از مشکلات بزرگ داوطلبان در زمان مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها، ارتباط تلفنی با مسئولین برگزاری مصاحبه و کسب اطلاع از زمان و شرایط و مدارک به صورت تلفنی بود. مشکلی که به نظر می رسد امسال جدی تر از سالهای قبل خودنمایی کند. در سالهای قبل داوطلب راحت بود که اگر نیازی به اطلاعات دارد، دست‌کم می تواند در روز مصاحبه به صورت حضوری مراجعه و مشکل خود را برطرف کند؛ اما امسال با توجه به این که هیچ گونه مراجعه حضوری وجود نخواهد داشت، احتمالا پاسخگویی تلفنی دانشگاه‌ها بیشتر از سالهای قبل داوطلبان را آزار خواهد داد. امیدواریم که مسئولین دانشگاه‌ها فکری اساسی در این مورد کنند و با اطلاع‌رسانی‌های شفاف اینترنتی و پاسخگویی های دقیق و همیشگی به داوطلبان،  مانع از آسیب‌های روحی به داوطبان مضطرب شوند.

  • احتمال بروز مشکلات زیرساختی در زمان برگزاری مصاحبه دکتری

با شیوع کرونا، کلاسهای آنلاین جایگزین کلاسهای حضوری شد و در بسیاری دانشگاه‌ها آزمون ها هم به صورت مجازی برگزار شد. برگزاری مجازی کلاسها و امتحانات با وجودی که نگرانی از بابت ابتلای داوطلبان به کرونا را از بین برد، اما تجربه لذت‌بخشی از آموزش مجازی به داوطلبان نچشاند. بسیاری از کلاسهای آنلاین با قطعی مواجه می شدند و در زمان امتحانات مجازی هم دانشجویان با مشکلات متعددی روبرو شدند.

به نظر می رسد مصاحبه‌های مجازی هم با احتمال مشکلات زیرساختی روبرو خواهند بود و در صورتی که مسئولین وزارت علوم و دانشگاه ها، بستر مناسبی برای برگزاری مصاحبه‌ها در نظر نگیرند، ممکن است اضطراب ناشی از قطع‌و‌وصل شدن های متوالی باعث آسیب داوطلبان شود.

  • عدم امکان تبادل اطلاعات با دیگر مصاحبه‌شوندگان

روزهای برگزاری مصاحبه‌ها فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات داوطلبان آزمون دکتری بود تا بتوانند در خصوص شرایط دانشگاه‌های مختلف، نوع سوالات آزمون مصاحبه، چگونگی فعالیت اساتید در دوره دکتری و …. با یکدیگر گفتگو کنند.

امسال قاعدتا چنین امکانی وجود ندارد و داوطلبان لازم است با مراجعه به سایت‌های دانشگاه‌ها و منابع خبری و اطلاعاتی، دانش لازم را برای موفقیت در مصاحبه دکتری به دست آورند.

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۹ ، ۲۰:۳۳
مهسوک