یک عدد مهسوک هستم.

همه روزمره من

یک عدد مهسوک هستم.

همه روزمره من

۱ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

کلیه رشته‌هایی که در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ دانشجو می‌پذیرند در دفترچه اطلاع‌رسانی خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که رشته مدنظر شما در سال جاری پذیرش دارد یا خیر، باید به دفترچه ثبت نام ارشد مراجعه کنید.

با توجه به این کنکور ارشد سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده، حتی اگر داوطلب دانشگاه آزاد هستید هم باید همین دفترچه را چک کنید. چون همه اطلاعات لازم در دفترچه ثبت نام ارشد سازمان سنجش درج شده است.

علاوه بر این، امکان شرکت در دو رشته در آزمون کارشناسی ارشد وجود دارد. در ادامه توضیحات تکمیلی در این خصوص داده می‌شود. اما به طور خلاصه برای این مورد نیز به دفترچه احتیاج دارید.

علاوه بر این، کلیه ضوابط و شرایط ثبت نام در کنکور نیز در دفترچه اطلاع‌رسانی می‌شود؛ شرط معدل برای شرکت در کنکور ارشد، وضعیت نظام وظیفه و هر سوال دیگری که در این مورد دارید، جوابش در دفترچه ثبت نام است.

انواع سهمیه‌های کنکور کارشناسی ارشد نیز در دفترچه ثبت نام همراه با جزئیات کامل توضیح داده می‌شود.

موضوع بسیار مهم دیگری که در دفترچه اعلام می‌شود، سرفصل‌های امتحانی کنکور کارشناسی ارشد است. برای این که بدانید برای پذیرش در رشته دلخواهتان در مقطع ارشد باید چه منابعی را مطالعه کنید، لازم است در ابتدا بدانید که سوالات کنکور از چه مباحثی طرح می‌شود.

یادتان باشد که برای قبولی در برخی گرایش‌ها ممکن است ضریب برخی دروس امتحانی صفر باشد و شما اساسا نیازی به خواندن آن درس برای قبولی در کنکور نداشته باشید.

به عنوان مثال؛ فردی که داوطلب کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی در گرایش ادبیات کودک و نوجوان است، نیازی به خواندن درس‌هایی که ضریب آنها صفر است (یعنی کد ۶ و ۷) ندارد. کد ۶ و ۷ مطابق اطلاعات بالای جدول شامل سرفصل‌های ادبیات انقلاب اسلامی و تاریخ اسلام است.

بنابراین، حتما پیش از شروع به مطالعه برای کنکور ارشد، دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد را بررسی کنید.

منبع:

https://mastertest.ir/1400/06/%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%db%b1%db%b4%db%b0%db%b1-2/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۰۰ ، ۲۰:۱۷
مهسوک