یک عدد مهسوک هستم.

همه روزمره من

یک عدد مهسوک هستم.

همه روزمره من

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

کرونا کارمان را این روزها سخت کرده. از ترس بیماری کمتر به بیرون می‌آوریم و خیلی وقتها بی خیال نیازهای مهممان می‌شویم. یکی از این نیازهای مهم بی شک امنیت است.

متاسفانه کرونا باعث افزایش دزدی شده است؛ چرایش واضح است. مردمی که منبع درامد خود را از دست داده‌اند، بعضا به سیر کردن شکم خود به روش های دیگر روی آورده اند. همین موضوع باعث شده امار سرقت بیشتر شود. به همین علت لازم است تمهیداتی برای کاهش سرقت از منزل خود داشته باشیم.

اگر وضع مالی تان خوب است، توصیه من این است که حتما یک دزدگیر خوب نصب کنید. از اینها که دوربین هم دارد و وقتی در خانه نیستید می توانید از راه دور هم مراقب باشید.

اما اگر نمی توانید این اندازه هزینه کنید، بد نیست لااقل راه ورود به منزلتان را سخت کنید. چند تا پیشنهاد برای شما دارم که با توجه به وضعیت مالی، زمان و دشواری کار می‌توانید تصمیم بگیرید کدام را انجام دهید:

1- درب ضد سرقت نصب کنید. نصب در ضد سرقت مانع خوبی است برای دزدهایی که فرصت زیادی دارند. اگر خانه شما تک واحدی است و یا بدتر از آن ویلایی، حتما درب ضد سرقت نصب کنید. این شرایط مناسب دزدهایی است که از نبود شما در منزل مطلع هستند و وقت زیادی برای باز کردن درب خانه و تخرب آن دارند.

2- حفاظ پنجره نصب کنید. من در سایت جوشکار سیار طهران، مدل های حفاظ پنجره مدرن دیدم که شاید به درد شما هم بخورد. این هم لینکش:

https://tehranjoosh.com/install-window-protector-modern-picture-movable-cheap-price-wrought-iron-fence/

3- بغیر از اینها، حتی اگر درب ضد سرقت هم نصب کردید؛ به نظرم یک حفاظ آکاردئونی هم نصب کنید؛ ضرری ندارد. مالت را سفت بچسب و همسایه ات را دزد نکن! به نظر من زودتر یکی از مدل‌های حفاظ آکاردئونی https://tehranjoosh.com/folding-security-accordion-scissor-gates-iron-cheap-price-welding-tehran/ را انتخاب کنید و از طهران جوش بخواهید بیاید برایتان نصب کند. مزیت طهران جوش این است که نیازی نیست حضوری بروید جایی. زنگ بزنید خودش خدمتتان می‌رسد.

موفق باشید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۰۰ ، ۰۰:۰۸
مهسوک

ماسک سه بعدی این روزها طرفداران زیادی دارد و با کیفیت های مختلفی در بازار عرضه شده است. اما اگر به دنبال یک ماسک سه بعدی باکیفیت هستید، این مطلب را از دست ندهید. این مطلب از سایت کرومارکت است.

ماسک سه بعدی؛ که با نام‌هایی نظیر ماسک فیش، ماسک ماهی و یا ماسک سه تکه هم شناخته می‌شود یکی از ماسک‌هایی است که توانسته همه ویژگی‌های لازم برای یک انتخاب خوب را در خود جمع کند. این ماسک می‌تواند به عنوان یک سد دفاعی قوی در برابر کرونا عمل کند و از سوی دیگر طراحی عالی آن باعث شده تا جلوه‌ای بسیار شیک و زیبا داشته باشد.

ماسک سه بعدی بوفالو KF94

ماسک های تنفسی ۳ بعدی یکی از پرطرفدارترین انواع ماسک هستند که وظیفه محافظت از دستگاه تنفسی در برابر ورود ذرات ریز معلق در هوا را بر عهده دارند.

در گذشته این نوع ماسک‌ها بیشتر در کاربردهای بهداشتی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گرفت و یا برای تنفسی ایمن در زمان آلودگی هوا به کاربر برده می‌شد، اما با شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک تنفسی به عنوان مهم‌ترین راه پیشگیری از گسترش ویروس شناخته شد.

امروزه همه ما تقریباً در همه برخوردهای اجتماعی خود ماسک به چهره داریم و همین امر باعث شده تا ماسک‌های تنفسی هم با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه شوند.

ماسک سه بعدی یا سه‌تکه یکی از انواع جدید ماسک تنفسی است که بیشتر به دلیل ظاهر زیبایش معروف شده، اما واقعیت این است که عملکرد این ماسک هم بسیار عالی است.ماسک سه بعدی

این ماسک جدید با اسامی نسبتاً متنوعی به بازار عرضه شده است که از آن میان می‌‌توان به ماسک سه بعدی، ماسک سه تکه، ماسک فیش و ماسک ماهی اشاره کرد.

ماسک KF94 چیست؟

KF94 یک استاندارد کره‌ای برای ماسک است. KF به معنای فیلتر کره‌ای (Korean Filter) است و 94 هم به میزان کارایی ماسک اشاره می‌کند. [منبع]

اولین ولید کننده ماسک سه بعدی kf94 شرکت بوفالو است.

این استاندارد مشابه N95 است. بنابراین، می‌توان گفت ماسکی که استاندارد KF94 را دارد، مشابه ماسک N95 است.

ماسک سه بعدی بوفالو

اولین ماسک ۳ بعدی که KF94 بر روی آن حک شد، ماسک بوفالو بود. این ماسک باکیفیت، دارای مزایای زیر است:

  • کش ضخیم و نرم
  • بدنه نرم
  • دو لایه ملت بلون که منجر به کارایی بالا می‌گردد.
  • رنگ‌بندی متنوع؛ انواع این ماسک سه بعدی رنگ شاملِ ماسک سه بعدی مشکی، ماسک سه بعدی طوسی، ماسک سه بعدی سفید، ماسک سه بعدی صورتی، ماسک سه بعدی سبز، ماسک سه بعدی زرد، ماسک سه بعدی آبی و … است.

ماسک سه بعدی 4 لایه بزنیم یا ماسک سه بعدی 5 لایه؟

تعداد لایه‌های ماسک اگر چه در کارایی بی‌تأثیر نیست، اما مؤلفه مهم‌تری به نام «گرماژ» لایه‌ها در کارایی ماسک اثرگذار است؛ گرماژ یعنی گرم بر مترمربع؛ یعنی هر چه گرماژ بالاتر باشد، ضخامت لایه هم بیشتر است!

بسیار دیده می‌شود که تولیدکنندگان گرماژ لایه‌های ماسک را کم کرده و در عوض تعداد لایه‌ها را بیشتر می‌کنند. مشخصاً این کار تأثیری در افزایش کارایی ندارد.

بنابراین، به جای تعداد لایه‌ها بهتر است کیفیت ماسک سه بعدی را مدنظر قرار دهیم.

مقایسه ماسک بوفالو و ماسک ۳ بعدی رسپی نانو

علاوه بر بوفالو، یکی از بهترین برندهای ماسک سه بعدی بی‌شک رسپی نانو (ریما) است. این شرکت که طلایه‌دار تولید ماسک نانو است، ماسک‌های 3 بعدی خود را در دو کیفیت i95 و i99 تولید کرده است.

در ادامه به مقایسه این ماسک‌ها می‌پردازیم. گفتنی است مهم‌ترین تفاوت ماسک i95 و i99 این است که نوع i99 دارای دو لایه نانو است. باقی ویژگی‌های این دو ماسک مشابه هم هستند.

نوع ماسک ماسک سه بعدی نانو i95 ماسک سه بعدی kf94 (ماسک بوفالو)
تعداد لایه ماسک سه بعدی ۶ لایه (در نوع i99 دارای ۷ لایه)
(دو لایه اسپان باند گرم بالا، یک لایه sms (شامل دو لایه اسپان باند و یک لایه ملت بلون به صورت پرس) و یک لایه نانو
ماسک سه بعدی ۴ لایه و ۵ لایه (نوع ماسک سه بعدی ۳ لایه هم موجود است اما در کرومارکت عرضه نمی‌گردد.)
دو لایه اسپان باند و دو لایه ملت بلون
جنس بدنه به دلیل استفاده از اسپان باند با گرماژ بالا کمی خشک نرم
کارایی ماسک با توجه به وجود لایه نانو نسبت به انواع دیگر کارایی بالاتری دارد.  
سایزبندی کودک و نوجوان، بزرگسال کودک، بزرگسال مدیوم، بزرگسال سایز بزرگ لارج (سایز بزرگ)
نوع کش معمولی ضخیم و نرم
لوگوی ماسک چاپی حرارتی
رنگ‌بندی متنوع (بسته‌های تک‌رنگ و چند رنگ) متنوع (تنها بسته‌های تک‌رنگ)
بسته‌بندی ۲۵ عددی داخل جعبه وکیوم‌شده ۲۵ عددی داخل جعبه بدون وکیوم
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۰۰ ، ۲۳:۵۶
مهسوک