یک عدد مهسوک هستم.

همه روزمره من

یک عدد مهسوک هستم.

همه روزمره من

ابعاد درب ضد سرقت ترک، ایرانی و چینی

يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۰۶:۲۳ ب.ظ

در هنگام خرید درب ضد سرقت به چه نکاتی توجه می‌کنید؟ رنگ؟ زیبایی؟ آیا ابعاد درب ضد سرقت، یک مؤلفه مهم در انتخاب شماست؟

یکی از ضروری‌ترین مواردی که در هنگام خرید درب‌ ضد سرقت باید به آن توجه فرمایید،ابعاد درب ضد سرقت  ابعاد درب ضد سرقت است؛ بخصوص اگر قصد تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت را دارید. با بررسی ابعاد درب‌های تولید شده در نقاط مختلف جهان می‌توانیم به این نتیجه برسیم که استاندارد دقیق و تعیین‌شده‌ بین‌المللی‌ برای آن‌ها وجود ندارد. بلکه با توجه به نیاز مشتری و سفارش‌دهندگان محصول، این ابعاد را تغییر می‌دهند.

در این مطلب به بررسی ابعاد چند نمونه‌ پراستفاده‌ از درب‌ ضد سرقت در ایران می‌پردازیم.

ابعاد درب‌های ضد سرقت استاندارد

ابعاد درب‌های ضد سرقت به طور کلی به دو نوع تقسیم می‌شوند که سازندگان ساختمان و یا سفارش‌دهندگان باید پیش از ساخت فریم انتظار، آن را در نظر داشته باشند.

از دیگر موارد مهم دانستن ابعاد دیوار برای نصب این‌گونه درب‌هاست.

ساب فریم استاندارد برای این درب‌ها به عرض ۱۱۱ و طول ۲۱۲ نیاز دارد. بعد از نصب قاب (ساب فریم) فلزی، فاصله داخل به داخل فریم انتظار ۱۱۱ سانتی‌متر می‌باشد. معمولاً ساب فریم از قوطی ۳۰ و ۴۰ یا دیگر انواع فلزی است. وقتی می‌گوییم طول ساب فریم انتظار برای درب ضد سرقت ۲۱۲ است یعنی فاصله از کف تا زیر نعل درگاه نباید از ۲۱۲ سانتی‌متر تجاوز کند.

با این‌حال برای ساخت ابعاد سفارشی هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد و همچنان می‌شود درب را با ابعاد استاندارد اما در عرض و طول‌های متفاوت ساخت.

ساختمان‌سازانی هستند که به استفاده از ابعاد سفارشی تمایل دارند. یعنی ابعاد مدنظر آن‌ها خارج از ابعاد استاندارد است. اما عرض در ابعاد درب ضد سرقت هیچ‌گاه نباید از ۱۲۵ بیش‌تر بشود. برای ابعاد بیش‌تر از ۱۲۵ سانتی‌متر از درب‌های یک‌ونیم لنگه و دو لنگه استفاده می‌کنند.

ابعاد درب‌های ضد سرقت یک و دو لنگه

ابعاد درب ضد سرقت تک لنگه به‌طور معمول ۲۰۴ در ۹۷ سانتی‌متر است که به فریمی با طول ۲۱۶ و عرض ۱۲۲سانتی‌متر نیاز دارد.

عرض درب ضد سرقت دو لنگه حداقل باید ۱۵۰ سانتی‌متر باشد. سراسر اطراف این نوع درب از قوطی فلزی با ابعاد ۸۰ در ۴۰ سانتی‌متر ساخته شده که تأثیر به‌سزایی در افزایش مقاومت آن دارد.

اما برای ساخت اندازه‌ای بالاتر از این عرض، ساخت سفارشی مدنظر گرفته شود. نصب این نوع درب به مراتب سخت‌تر از تک ‌لنگه است و به نصاب ماهر احتیاج دارد. برای انواع سفارشی با ابعاد بیش‌تر از ورق‌های برش‌خورده‌ استفاده می‌کنند. طریقه‌ ساخت هر دو نوع شبیه به یکدیگر است، اما در درب‌های ضد سرقت دو لنگه به دلیل مهم‌ بودن قرینگی در عرض‌های پایین‌تر از ۱۸۰ تلاش می‌کنند که لنگه‌ درب باز شو از لنگه‌ی ثابت مقداری بزرگ‌تر باشد. در نظر داشته باشید که برای ساخت بازشوی ۹۲ سانتی‌متری باید فریم آن ۱۰۷ سانتی‌متر باشد.

ابعاد درب‌های ضد سرقت ترک

درب‌ ضد سرقت ترک از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین به دلیل راحت‌تر بودن شرایط واردات از ترکیه نسبت به دیگر کشورها، این نوع درب در ایران به یکی از پرفروش‌ترین‌ها تبدیل شده است.

امروزه ابعاد استاندارد این درب‌ها در داخل کشور ترکیه عرض ۱۱۰ و طول ۲۱۰ سانتی‌متر است. این درها در ابتدا با عرض ۱۰۵ ساخته می‌شدندآ اما با توجه به نیاز مشتری‌های ایرانی تغییر یافتند؛ بنابراین ابعاد انواع وارداتی آن به ایران متفاوت است، چرا که ساختمان‌سازان ایرانی ابعاد بزرگ‌تری را سفارش می‌دهند.

ابعاد درب ضد سرقت ترک

بنابراین انواع ابعاد درب‌ ابعاد درب ضد سرقت ترک وارداتی به طور معمول به طول ۲۰۵ تا ۲۱۵ و عرض ۱۱۰ تا ۱۱۵ می‌باشند. بازشو مفید آن‌ها برای ارتفاع دو متر حدود ۹۴ سانتی‌متر است.

درب ضد سرقت عرض ۹۰ (چینی)

حداقل عرض معیار برای یک درب ورودی استاندارد ۹۰ سانتی‌متر است. بنابراین درب‌های چینی با ابعاد ۲۱۰ در ۱۰۵ سانتی‌متر در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفتند. چون مقدار ورودی مفیدی که می‌دهند حدود ۹۱ سانتی‌متر است. این درب‌ها از نظر سایز و ابعاد استاندارد هستند. منتها این مسئله به این معنی نیست که همه‌ درب‌های ضد سرقت چینی در همین اندازه تولید می‌شوند.

ابعاد درب ضد سرقت با توجه به استاندارد شرکت‌های مختلف متفاوت است. به هر صورت، دلیل اصلی بی‌کیفیت بودن اغلب درب‌های چینی به دلیل ابعاد آن‌ها نیست، بلکه مربوط به مواد و متریالی است که برای ساختشان به کار می‌برند.

ابعاد درب ضد سرقت چینی

ابعاد درب‌ ضد سرقت ایرانی

برای درب‌ ضد سرقت ایرانی تولیدکنندگان متفاوتی وجود دارد. به همین علت در ایران ابعاد استانداردی وجود ندارد و نمی‌شود اندازه‌ دقیقی را مطرح کرد. اما سازندگان برای راحتی حال مشتریان و پیشگیری از نادرستی ابعادِ ازپیش‎تعیین‌شده، طبق ابعاد مورد نظر سفارش‌دهنده درب را می‌سازند.

بنابراین، یکی از مزیت‌های درب‌های ضد سرقت ایرانی به نوعی در همین موضوع نهفته است که با قیمتی مناسب‌تر می‌توانید دربی با ابعاد مورد نظر خودتان را سفارش دهید.

نوع درب ضد سرقت ابعاد درب ضد سرقت
درب ضد سرقت چینی اغلب با ابعاد ۲۱۰ در ۱۰۵ سانتی‌متر
درب ضد سرقت ترک ابعاد درب وارداتی به ایران: طول ۲۰۵ تا ۲۱۵ و عرض ۱۱۰ تا ۱۱۵
درب ضد سرقت ایرانی ساخت سفارشی با ابعاد مدنظر سفارش‌دهنده

سخن آخر

به جز دانستن ابعاد انواع درب ضد سرقت، نکات دیگری هم هستند که باید به آن‌ها توجه داشت. اول از همه پیشنهاد ما این است که کار را از شروع اندازه‌گیری تا پایان نصب به متخصصی مجرب بسپارید. ممکن است درب بیش از حد بزرگ باشد و باعث افتادگی و اصطکاک بین لولاها و در نتیجه جدا شدنش از فریم بشود که دلیل همه این‌ها اشتباه در اندازه‌گیری است.

اما اگر به درستی به ارتفاع کف و دیوارها دقت کنید و یا به اندازه‌ شکاف بین درب و چهارچوب توجه نمایید که به مقدار لازم با فوم پوشش داده شوند (چون کم بودن این فاصله به معنی عایق‌ِ بهتری بودن است)، اندازه درب شما به میزان قابل توجهی دقیق‌تر خواهد شد.

ارتفاع، عرض و پهنای آن را بیش از یک‌بار اندازه بگیرید. توجه کنید که درب هنگام باز شدن باید به شکل مستطیل و با زاویه‌ ۹۰ درجه باشد. بنابراین هر دو قطر را اندازه بگیرید و مقایسه کنید. همچنین به جهت باز شدن درب و محیط داخلی یا خارجی آن دقت کنید و آن را هم با ابعاد خودِ درب بسنجید.

سعی کنید هنگام اندازه‌گیری برای خرید درب ضد سرقت تمامی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • اندازه‌گیری دقیق ارتفاع کف و دیوارها
  • اندازه‌گیری دقیق اندازه‌ شکاف بین درب و چهارچوب
  • اندازه‌گیری چندباره ابعاد درب ضد سرقت شامل ارتفاع، عرض و پهنای درب جهت اطمینان.

 

منبع: https://antitheftdoor.com/anti-theft-door-dimensions/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۴
مهسوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی